Onsdag!

Idag är det ju faktiskt rygg på shemat.
Rygg blev det! Riktigt bra tempo idag också. :P Va nog klar med vikt övningarna på 25 minuter :P
Sen blev det en riktig streching idag också! Vilket är ganska gött om man tänker efter...
Specielt benen är goa och dra lite i :)

Dagens upplägg

Uppvärmning 8 min - Otålig Tobbe

Stångrodd             4x10-12 (50,60,70,70kg)
Latsdrag                3x10-12 (14,16,16 plattan)
Ronnie Speciale! 3x10-12 (60kg)

Växelcurl  3x10-12 (Endast 17.5kg)
Stångcurl 3x10-12 (30kg)

Sen den här nervarvningen och strechen som jag skrev om här uppe..
Nu undrar kanske någon vad Ronnie Speciale är.. Det ska jag förklara..
Du håller en skivstång mellan benen och tar ett V-grepp som oftast används vid latsdrag.
Håller det under stången och lyfter i ena änden :P Svårt att förklara.. Men gjorde det endast för att
T-bar:en var upptagen :P Fick riktigt bra kontakt känner jag när jag sitter här och skriver :P

Pratade med Anita på Energy idag, ska förmodligen åka och träna i Tidaholm på deras ny öppnade gym på söndag :)
Öppet 06.00-21.00 VARJE DAG!! Bo intill där vore svingött! Dom pratar redan om att expandera och öppna i någon annan stad.. Men inte här i Jönköping tyvärr då det finns en miljard gym redan. Ja, jag överdrev.. Men det finns så det räcker!

Får ta med kameran då så kanske man kan knäppa någon träningsfilm och någon bild på gymmet såklart :)
Nu är det matlagningen som tar över.. Tjännare!



Kommentarer
Postat av: Svante

Tjena! Hur många set brukar du köra per muskelgrupp? Och hur många övningar per muskelgrupp kör du?



mvh Svante

2009-02-26 @ 09:40:13
Postat av: Tobbe

Hallå igen svante! ;)

9 set på stora mucklerna(bröst,rygg,framsidalår axlar) alltså 3 set och 3 övningar.



Små muskelgrupper (triceps,biceps,vader,nacke,underarmar osv osv)

är det 6 set. 2 övningar 3 set.

Alltid dom små musklerna efter dom stora :)



Lycka till!

2009-02-26 @ 19:06:05
URL: http://mjolksyra.blogg.se/
Postat av: Svante

Okej tack! aa brukar köra 12 set på dom större muskegrupperna och runt 9 set på dom mindre, Fråga en som är persoligtränare på expertpanelen,



Du har inte bra tips hur jag kan lägga upp kosten, Kanske lite svårt och göra här, har lite problem med det.



/Svante

2009-02-26 @ 21:33:19
Postat av: Tobbe

Det är JÄTTE svårt att göra här.. 1 för att jag själv fått lite hjälp med min. 2 för att jag inte har en aning om hur du ser ut, väger,muskler/fett osv. Bor du i Jönköping?

2009-02-26 @ 22:08:21
URL: http://mjolksyra.blogg.se/
Postat av: Svante

aa det är nog lite svårt jag, ne bor inte i jönköping bor ungefär 30 mil ifrån:P



/Svante

2009-02-27 @ 14:18:57
Postat av: Tobbe

Se på fan. Förslaget är att ta reda på vart det finns en Tanita våg. Den räknar ut hur många kalorier du ska ha i dig - För att orka leva en dag :P Sen om du ska ner i vikt kan du ligga på -500.. ska du upp i vikt kan du ligga på +500.. Ha en norm att varje dag få i dig 2-3 gram protein per kropps kilo.. Alltså väger du 100kg ska du ha 300g protein per dag.. om du ska bygga vill säga.. Du kan ju prova det till att börja med. Det är inte så lätt som det låter ;)

2009-02-27 @ 17:30:42
URL: http://mjolksyra.blogg.se/
Postat av: Svante

Okej! Tack för tipset, lätt inte så lätt som du sa:P Japp vill bygga muskler, väger 90 kg, har du nån epost som kan maila till, har lite frågot och funderinggar, du verkar ha bra kolla på sånt!



Ha d gött!

2009-02-27 @ 17:39:31
Postat av: Tobbe

Visst har jag det.. [email protected]

Kan lova dig att jag kan allt men lite har man lärt sig under resans gång!

2009-02-27 @ 17:48:53
URL: http://mjolksyra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0